Onderzoek naar aantrekkelijkheid winkelgebieden

SCHERPENZEEL Diverse inwoners van Scheropenzeel worden medio oktober uitgenodigd om mee te doen aan een koopstromenonderzoek in hun gemeente. Het onderzoek wordt in alle acht gemeenten van de regio Foodvalley gedaan door onderzoeksbureau I&O Research.

Het onderzoek brengt in beeld waar inwoners van onder meer Scherpenzeel, Renswoude, Barneveld, Ede en Nijkerk boodschappen doen, winkelen en doelgerichte aankopen doen en hoe tevreden ze zijn over de verschillende aankooplocaties.

Onder invloed van internet is de detailhandel de afgelopen jaren veranderd. Online winkelen heeft een sterke groei doorgemaakt, is op straat vaker leegstand zichtbaar en veranderen winkels in bijvoorbeeld horeca of woningen.


De uitkomsten van het onderzoek moeten de gemeenten in de regio Foodvalley helpen bij het versterken en verbeteren van winkelvoorzieningen.

Half oktober zal de provincie Gelderland een schriftelijke uitnodiging versturen naar de willekeurig geselecteerde huishoudens in de gemeenten van de regio Foodvalley. Zij kunnen dan deelnemen aan het onderzoek door online een vragenlijst in te vullen. ,,Maar´´, laat woordvoerder Bertil Rebel namens de gemeente Scherpenzeel aan, ,,Alle Scherpenzelers kunnen als ze dat willen, meedoen door de vragenlijst in te vullen via www.startvragenlijst.nl/ksofood.´´

Onder alle deelnemers van het onderzoek worden 10 cadeaubonnen van 25 euro verloot.